Keth |
Mistrz Gry |
|
|
Dołączył: 30 Sie 2007 |
Posty: 4663 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Nibylandia Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
Umiejętności podstawowe (dostępne dla wszystkich)
Dostępne w grze umiejętności podzielone są na dwie grupy: podstawowe i zaawansowane. Do pierwszej grupy mają dostęp wszyscy bohaterowie, nawet ci, którzy konkretnej podstawowej umiejętności nie posiadają. W mechanice wygląda to tak, że ktoś posiadający daną umiejętność testuje jej powodzenie na wartości odpowiedniego atrybutu, natomiast gracz jej pozbawiony zmniejsza swoją szansę powodzenia o połowę. Wyjaśnię to bardziej obrazowo na przykładzie Nilgura, adepta na drugim poziomie kariery (Fellowship 45). Posiada on umiejętność podstawową Handel/Targowanie się, dlatego podczas zakupów może z niej korzystać w celu zbijania ceny lub naciągania jakiegoś frajera wykonując test na bazową wartość Fel. Dla odmiany nasza Lyra (Fel 33), dla której Kargan tej umiejętności jeszcze nie wykupił, również może się targować, ale będzie wykonywała stosowny test na połowę swej cechy Fel – czyli 16 (relatywnie niska szansa na powodzenie). Umiejętności zaawansowane dostępne są jedynie dla tych bohaterów, którzy je posiadają (wymagają specyficznej wiedzy).
Poniżej umieściłem listę umiejętności podstawowych oraz przypisane im atrybuty. Dzięki temu będziecie mieli pewne rozeznanie w tym, co Wasze postacie mogą robić całkiem sprawnie, a co jest dla nich znaczącym utrudnieniem.
Czujność (Per) - zdolność do odkrywania na czas zasadzek, pułapek, dziwnych zjawisk i niepokojących śladów, podwyższona spostrzegawczość w warunkach bojowych, itp.
Handlowanie/Targowanie się (Fel) – tu nie trzeba się chyba rozpisywać;
Kultura Picia (T) – odporność na alkohol, narkotyki, inne używki (podczas libacji regularnie wykonywany test T pozwala kolejno eliminować wpadających pod stół uczestników – Verner, Thorn, chcecie się wzajemnie sprawdzić?);
Uwodzenie (Fel) – nazwa również mówi za siebie, chodzi tu generalnie o zjednywanie sobie sympatii i przychylności ze strony NPC-ów;
Wspinaczka (S) – od razu wiadomo, o co chodzi (dodam tylko, że test ten wykonuje się tylko dla gładkich powierzchni, zwykłej wspinaczki generalnie się nie testuje);
Wydawanie rozkazów (Fel) – tak, tak, czasami może się zdarzyć, że przyjdzie Wam wydać komuś rozkaz! Od powodzenia testu zależy wówczas, czy zostanie on wykonany i jak dokładnie (porażka o pięć dziesiątek to dla przykładu otwarty bunt);
Ukrywanie się (Ag) – maskowanie swej obecności przy wykorzystaniu osłony (przeszkody naturalne i sztuczne, plamy mroku, mgła). Przy całkowitym bezruchu gracz otrzymuje +10 do Testu;
Wyzwalanie się (Ag) – ta umiejętność służy trzem celom: wyzwalaniu się z więzów i kajdanek, wyzwalaniu się z chwytu w walce wręcz oraz w przeciskaniu się przez bardzo wąskie i niewygodne przejścia;
Kłamanie jak z nut (Fel) – wiadomo, czasami trzeba się namęczyć, żeby komuś wcisnąć jakiś kit. Ten test wykonuje się sporadycznie, jedynie w przypadkach, gdy jego wynik może mieć znaczący wpływ na przebieg sesji;
Zmiana wyglądu (Fel) – chodzi tutaj o taką charakteryzację, aby skutecznie ukryć swoją prawdziwą tożsamość;
Unik/Uskok (Ag) – test stosowany w trybie walki w celu uniknięcia pierwszego w rundzie trafienia z broni palnej lub białej (udany oznacza brak obrażeń dla bohatera);
Szacowanie wartości (Int) – głównie wycena przedmiotów;
Gry hazardowe (Int) – głównie umiejętność oszukiwania lub „pomagania” sobie podczas gier w kary czy kości;
Zbieranie Informacji (Fel) – umiejętność takiego nadstawiania uszu i dyskretnego ciągnięcia za języki, by zdobyć jak najwięcej informacji na interesujący gracza temat;
Zastraszanie (S) – wiadomo, o co chodzi;
Wyczuwanie Pobudek (Per) – dzięki tej zdolności można przejrzeć fałszywe uśmiechy, wrogie intencje czy ukrytą nerwowość rozmówcy, służy ona również do oceniania pod wyglądzie i zachowaniu wartości danego człowieka;
Przeszukiwanie (Per) - wiadomo, o co chodzi;
Ciche Poruszanie (Ag) - wiadomo, o co chodzi;
Pływanie (S) – wiadomo, o co chodzi;
Logika (Int) – zdolność dedukcji pozwalająca znaleźć rozwiązanie dla zaistniałego problemu.
W/w umiejętności może stosować każdy gracz (wiadomo, test na pełną cechę lub jej połowę). |
|