Keth |
Mistrz Gry |
|
|
Dołączył: 30 Sie 2007 |
Posty: 4663 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Nibylandia Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
Kompilator: Gamma 622.
Data: 443.830.M41.
Czas wydruku: 13.08.
Źródła: banki danych Eklezjarchii (dostęp tajny), banki danych Administratum Sectoris (dostęp tajny), baza danych Konklawy Calixiańskiej.
Temat: specyficzne rytuały religijne na Orbell Quill – kompilacja danych
Myśl dnia: Czcij Złoty Tron ponad wszystko.
Społeczeństwo orbellańskie, charakteryzujące się w głównej mierze niemal całkowitym brakiem wykształcenia oraz godną naśladowania pokorą i ufnością w nauki Kościoła, nie posiada zbyt wielu endemicznych obrzędów religijnych – świat ten został skolonizowany po Krucjacie Angevina, toteż przybywający tam z Sektora Skarus pierwsi osadnicy przynieśli ze sobą klasyczne wierzenia imperialne. Z biegiem czasu uległy one naturalnie pewnym zmianom (nieuniknionym w zamkniętym środowisku pozbawionym niemal całkowicie kontaktów z cudzoziemcami i na przełomie niecałych dwóch tysięcy lat istnienia kolonii), jednakże skala tych odstępstw od klasycznego kanonu wiary nigdy nie okazała się tak wielka, aby konieczna była interwencja Galaxia Missionarium mająca przywrócić na Orbell Quill oficjalną wersję Credo.
Orbellanie obchodzą trzy główne święta religijne: Dzień Wniebowstąpienia Boga-Imperatora, Dzień Świętego Drususa oraz Mękę Pana na Złotym Tronie. Dwa pierwsze z nich należą do standardowych świąt imperialnych (Dzień Świętego Drususa jest oficjalnym świętem imperialnym w całym Sektorze Calixis), trzecie natomiast stanowi specyficzny rytuał związany z geofizyczną anomalią Orbell Quill.
Dzień Wniebowstąpienia Boga-Imperatora jest dniem wolnym od pracy, uwieńczonym Mszą Świec wedle obrządku klasycznego. Lokalny zwyczaj nakazuje osadnikom wystawianie zapalonych świec we wszystkich obejściach w taki sposób, by oglądane z pewnej wysokości tworzyły wzór Imperialnego Orła. W stołecznej katedrze odprawiane jest całonocne nabożeństwo obowiązkowe dla wszystkich przedstawicieli lokalnych władz. Pobocznym zwyczajem towarzyszącym nabożeństwu jest amnestia dla pomniejszych kryminalistów (skazanych za wykroczenia przeciwko prawu świeckiemu) oraz biczowanie wiarołomców, którym duchowieństwo udowodniło pomniejsze formy herezji.
Męka Pana na Złotym Tronie obchodzona jest w trakcie planetarnej pory deszczowej. Występujące w przeciągu dwóch miesięcy monsuny uwalniają z gleby i powietrza planety ogromne ilości tlenków żelaza, które nadają obfitym opadom barwę krwistej czerwieni. Orbellanie wierzą, że czerwone deszcze są niczym innym jak boską krwią samego Imperatora, który zrasza nią glebę planety w corocznym akcie umęczenia. Wedle prac naukowych Eparchy Destimona te specyficzne przekonania osadników stanowią akceptowalne odstępstwo od Credo i należy je traktować jako element lokalnego folkloru, nie zaś formę pomniejszej herezji. Bazując na tych opracowaniach Kościół nigdy nie podjął próby wykorzenienia tego obyczaju.
W porze deszczowej oprócz modlitw błagalnych o dobre zbiory w przyszłym roku wierni wykonują niewielkie łódki z kory lub drewna, w nich zaś umieszczają drobne ofiary, głównie w postaci medykamentów i opatrunków, a następnie umieszczają je na rozlewiskach i na rzekach, by popłynęły do Boga-Imperatora przynosząc mu ulgę w cierpieniu. Koniec pory deszczowej obchodzony jest w formie radosnego festiwalu oznaczającego wyleczenie boskich ran i rozpoczęcie nowego sezonu upraw.
Zgodnie z zaleceniami Kurii Scintillijskiej kapłani Eklezjarchii na Orbell Quill korzystają z klasycznych brewiarzy i zbiorów kazań, uaktualnionych co dziesięć lat. W przypadku przewinień w kwestiach wiary stosuje się zaostrzony kodeks karny opracowany przez Eparchę Flinna Chaudera (wydany w roku 440.M41 przez Kurię Malfiańską). |
|