Freeks |
Elokwentny gracz |
|
|
Dołączył: 04 Sty 2009 |
Posty: 679 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Wrocław/Świdnica |
|
|
 |
 |
 |
|
Jaką wersje językową masz podręcznika? W polskiej wsio ładnie pisze czarno na żółtym
Cytat: | 1. Jak mają się wykupione rozwinięcia starej postaci w stosunku do nowej profesji? |
Przepisujesz tylko te najwyższe. Np. (przykładowo, bo podręcznik gdzieś na dnie szafy mi leży) wojak ma schemat rozwoju +5 do walki i +3 do żywotności. Przechodzisz na profesję lepszy wojak, który ma schemat rozwoju +10 do walki i +1 do żywotności.
Twoja postać ma w takim razie +10 do walki (od lepszego wojaka) i +3 żywotności (bo stara klasa miała tutaj wyższe charakterystyk)
I schemat rozwoju nie zanika jak u Ciebie! Np strzelec ma +10 do strzelania, wykupujesz 2x strzelanie i przechodzisz na klase łotrzyka, który tez ma +10 do strzelania.
Twój rozwój to +10 US nadal, ale już dwa razy użyty, czyli nie możesz juz dokupic strzelania, bo wykupiłeś max na poprzedniej klasie. Dopiero gdy przejdziesz na snajpera z +15 strzelania będziesz mógł raz (i w tym przypadku tylko raz) rozwinąć strzelanie.
Cytat: | 2. Co oznacza, że profesja została "ukończona"? |
Że nie możesz już wykopywać umiejętności ani zdolności z jej listy.
Cytat: | 3. Jakie są warunki przejścia na nową profesję? |
Wykupić wszystkie rozwinięcia, umiejętności i zdolności plus zgromadzić sprzęt na nowa klasę i warunki dodatkowe. czyli staty wykupione na maksa (tu nic udziwnionego) i umiejętności/zdolności tak samo. Jeśli np. woźnica ma umiejętności [powożenie, jazda konna lub opieka nad zwierzętami] wtedy musisz wykupić powożenie i jedno z dwóch (jazdę konna lub opiekę nad zwierzakami). Nie musisz trzech skupywać. Wręcz zależnie od MG w takim przypadku możesz tyko dwie (i nie masz prawa wykupić tej którą pominąłeś) lub po wykupieniu wszystkiego pozwoli ci zdecydować, czy kończysz profesję, czy kupujesz jeszcze coś, czego nie wybrałeś wcześniej. Ale to od MG zależy.
Ekwipunek. Musisz mieć kupione to, co ma w ekwipunku nowa profesja. Możesz mieć więcej, a po negocjacjach z MG czasem można mieć nieco inne sprzęty. Warunki specjalne - np. by być rycerzem musisz być szlachcicem, a by zostać zakonnikiem trzeba wpłacić daninę zakonowi. Ofc to są przykłady z palca wyssane i co trzeba zrobić pisze na stronie z opisem profesji.
Cytat: | 4. Czy jest jakiś odgórny limit profesji? |
Nie. Jak będziesz już ubermagiem to możesz zacząć kolejną klasę podstawowa za 200 pdkow, chyba, ze MG będzie miał jakieś zastrzeżenia. Ale uwierz, warhammer to dark fantasy i postacie się stosunkowo wolno rozwijają. Pierwsza profesja przy hojnym MG zejdzie w dwie przygody, a następne koło czterech pięciu przygód. Musiał bys gra na prawdę dłuugo jedna i tą sama postacią by dojść do takiej sytuacji i zapewne wcześniej Ci się ona w końcu znudzi i zrobisz nowa
Cytat: | 5. Czy przechodząc na nową profesję z "automatu" otrzymuje się nowe umiejętności i zdolności, czy trzeba je wykupować? |
Trzeba wykupywać. Z automata masz umiejętności&zdolności tylko na pierwszej profesji. Odzwierciedla to fakt, że nie jesteś noworodkiem i te 15-50 lat (zależnie od rasy) na świecie coś cię nauczyło.
Na pocieszenie dodam,że jak juz masz z poprzedniej profesji jakaś umiejętność/zdolność i taka samą masz w aktualnej, to nie musisz wykopywać drugi raz, by ukończyć tą klasę. Ofc jeśli to zrobisz, to dostaniesz pewne bonusy (+10 do testów przy umiejętnościach zdublowanych, +20 przy ztriplowanych)
P.S Jeszcze taka rada - wielu MG nie lubi elfow i magów. Oficjalnie nie zabraniają ich używania (chyba,ze zabronią), ale potrafią zrobić piekło takim postaciom. Xenofobia czy magofobia są w tym systemie na porządku dziennym
Tak swoją drogą, Sambor, Xeratus - nie obiecywaliście czasem sesji w młotka? Jak widać ilość chętnych graczy wzrasta  |
|